BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, May 14, 2010

Nasi goreng cincai

Malam semalam lapar tahap baban... huhu..
Cari le makanan kat dapur..Ada nasi Tapi lauk tak de!!!!
Rupanya dah habis.. Mak aku ingat aku dah makan...
HUHUHU... tu le akibatnya waktu family ajak makan tak ikut sekali..

Akibat lapar lah.. Aku start gi masak..
Hehe.. aku start la pencarian mencari apa2 yg boleh jadi bahan..
Pastu tu aku bubuh la ikut citarasa aku yang tak berapa betul ni...
Hehehe.. Tak sangka menjadi plak..
Aku pun makan la... bagi mak abah aku makan cikit..
Mesti diorang tak sangka anak diorang ni boleh masak gak..
Gumbira siot...
Siap abah aku kata masak lagi macam tu hari ni... hehehe..

ni LA RESIPINYER..

nasi semangkuktelur sebiji
1 sosej
1 tomato
garam,lada sulah,kicap

sosej tu aku steam dulu pastu potong nipis2 secara menyerong
telur aku pukul pastu tambah garam, lada sulah, tambah tomato dan bawang yang dipotong dadu..
aku masak telur sampai jadi telur hancur dalam kuali yang tlh dipanaskan guna sikit minyak..
tambah la nasi pastu bubuh kicap..
rasa macam tawar cikit bubuh le garam..
nak pedas tambah plak lada sulah tak pun sambal tumis yang tak habis ag..
last sekali tambah sosej..

last sekali bubuh dalam pinggn hias le mcm ne pn..
Akhir nya makan.. huahua..
Boleh tahan kowt...

0 comments: